Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel CORSA A liftback (S83) 1.4 S (F08, M08, F68, M68) (1990.01-1993.03) 72km » 207 747 topran
wybrany samochód: 
Opel Corsa A Liftback (s83) 1.4 S (f08, M08, F68, M68) (1990.01-1993.03) 72km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 747 TOPRAN

207 747 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

207 747

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Gwint zewn. [mm]M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm]M 16 x 1,5
Długość [mm]120

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 747 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: CHEVROLET CRUZE, MALIBU, ORLANDO, VOLT, OPEL AMPERA, ASTRA J, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, ZAFIRA C 1.3D-2.8 07.08-
numery OEM:
OPEL      16 09 026
OPEL      66 06 031
VAUXHALL      13272000
VAUXHALL      13286686
CHEVROLET      13272000
CHEVROLET      13286686

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 747 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 747 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.