| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Tryb pracy | mechaniczne |
| Koła pasowe | bez koła pasowego |
| Nowa część | |
| niewymagany zwrot starej części | |
| Przestrzegać ilości napełnienia systemu | |
| Liczba łączników flanszy | 3 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 208 632 TOPRAN
| OPEL | 13 34 128 | |
| OPEL | 13 34 210 | |
| OPEL | 13 34 219 | |
| OPEL | 13 34 228 | |
| VAUXHALL | 25192709 | |
| VAUXHALL | 25193406 | |
| VAUXHALL | 55561623 | |
| VAUXHALL | 55595610 | |
| CHEVROLET | 25192709 | |
| CHEVROLET | 25193406 | |
| CHEVROLET | 55561623 | |
| CHEVROLET | 55595610 |
Zastosowanie Pompa wodna 208 632 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.