Konstrukcja świec żarowych | Świeca żarowa ołówkowa |
Konstrukcja świec żarowych | zdolny do nagrzewania wtórnego |
Wymiar gwintu | M 10 |
Skok gwintu [mm] | 1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Mieszanie zabudowy różnych producentów niedopuszczalne! |
Długość [mm] | 147 |
Dodatkowe informacje o produkcie Świeca żarowa 302 116 TOPRAN
CITROËN | 5960 88 | |
CITROËN | 5960 89 | |
CITROËN | 5960 G2 | |
FIAT | 9659279280 | |
FORD | 1 096 527 | |
FORD | 1 309 471 | |
FORD | EZD38 | |
FORD | XS7U6M090BA | |
FORD | XS7U6M090BB | |
PEUGEOT | 5960 88 | |
PEUGEOT | 5960 89 | |
PEUGEOT | 5960 G2 |
Zastosowanie Świeca żarowa 302 116 TOPRAN w samochodach:
Świece żarowe stosowane są w celu wstępnego podgrzania mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach z zapłonem samoczynnym, potocznie zwanych dieslami. Aby zapłon mieszanki w zimnym silniku diesla mógł nastąpić musi ona być podgrzana. Do tego właśnie używana jest świeca żarowa. W odróżnieniu od jej "benzynowej siostry" nie jest używana przez cały czas pracy silnika, tylko podczas jego rozgrzewania i jest wyłączana przez przekaźnik świecy żarowej, co zabezpiecza ją przez przegrzaniem i zniszczeniem. Stosowane są śiewce żarowe metalowe i cermiczne. Świece ceramiczne mają dłuższą żywotność i lepiej pzrekazują ciepło do mieszanki.