Koła pasowe | z kołem pasowym wielorowkowym |
Tryb pracy | mechaniczne |
Ilość żeber | 7 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Nowa część | |
niewymagany zwrot starej części | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 304 139 TOPRAN
FORD | 1 129 183 | |
FORD | 1 146 965 | |
FORD | 1 308 453 | |
FORD | 1 455 679 | |
FORD | 1 711 335 | |
FORD | 1 713 348 | |
FORD | 1 715 121 | |
FORD | 2U1Q8591AA | |
FORD | 2U1Q8591AB | |
FORD | 2U1Q8K500AA | |
FORD | 2U1Q8K500BA | |
FORD | 2U1Q8K500BB | |
FORD | YC1Q8K500AE | |
FORD | YC1Q8K500AF |
Zastosowanie Pompa wodna 304 139 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.