Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel COMMODORE B coupe 2.8 GS/E (1975-1978) 155km » 407 921 topran
wybrany samochód: 
Opel Commodore B Coupe 2.8 Gs/e (1975-1978) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 407 921 TOPRAN

407 921 Filtr oleju TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

407 921

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Materiał obudowyblacha stalowa
Wysokość [mm]53
średnica zewnętrzna [mm]70
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 407 921 TOPRAN

numery OEM:
SMART      132 180 00 10
SMART      132 180 01 10
SMART      A132 180 00 10
SMART      A132 180 01 10

Zastosowanie Filtr oleju 407 921 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 407 921 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.