Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Peugeot 607 (9D, 9U) 2.0 (2000.02-2005.08) 136km » 500 726 topran
wybrany samochód: 
Peugeot 607 (9d, 9u) 2.0 (2000.02-2005.08) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 500 726 TOPRAN

500 726 Filtr oleju TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

500 726

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Materiał obudowyblacha stalowa
średnica zewnętrzna [mm]78
Wysokość [mm]120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 500 726 TOPRAN

numery OEM:
BMW      1142 1 264 508
BMW      1142 1 266 773
BMW      1142 9 060 629
BMW      1142 9 061 198

Zastosowanie Filtr oleju 500 726 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 500 726 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.