Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 02.18.032 trucktec automotive gmbh

Filtr oleju 02.18.032 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.18.032 Filtr oleju TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

02.18.032

dla numeru OE 611 180 0009
Rodzaj filtra Wkład filtra

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 02.18.032 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
CHRYSLER      05086301AA
CHRYSLER      05179103AA
CHRYSLER      5086301AA
CHRYSLER      5179103AA
MERCEDES-BENZ      000 180 2209
MERCEDES-BENZ      000 180 2609
MERCEDES-BENZ      000 180 3109
MERCEDES-BENZ      112 184 0025
MERCEDES-BENZ      611 180 0009
MERCEDES-BENZ      A000 180 2209
MERCEDES-BENZ      A000 180 2609
MERCEDES-BENZ      A000 180 3109
MERCEDES-BENZ      A112 184 0025
MERCEDES-BENZ      A611 180 0009

Zastosowanie Filtr oleju 02.18.032 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 02.18.032 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

2024-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.