dla numeru OE | 611 180 0009 |
Rodzaj filtra | Wkład filtra |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 02.18.032 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
FX, Q45 III, M35, M45, EX, G coupe, G
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
0001802209, 0001802609, 0001803109, 1121840025, 6111800009, A0001802209, A0001802609, A0001803109, A1121840025, A6111800009
05086301AA, 05179103AA, 5086301AA, 5179103AA
CHRYSLER | 05086301AA | |
CHRYSLER | 05179103AA | |
CHRYSLER | 5086301AA | |
CHRYSLER | 5179103AA | |
MERCEDES-BENZ | 000 180 2209 | |
MERCEDES-BENZ | 000 180 2609 | |
MERCEDES-BENZ | 000 180 3109 | |
MERCEDES-BENZ | 112 184 0025 | |
MERCEDES-BENZ | 611 180 0009 | |
MERCEDES-BENZ | A000 180 2209 | |
MERCEDES-BENZ | A000 180 2609 | |
MERCEDES-BENZ | A000 180 3109 | |
MERCEDES-BENZ | A112 184 0025 | |
MERCEDES-BENZ | A611 180 0009 |
Zastosowanie Filtr oleju 02.18.032 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 02.18.032 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.