Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 02.18.156 trucktec automotive gmbh

Filtr oleju 02.18.156 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.18.156 Filtr oleju TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
14.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

02.18.156

dla numeru OE 622 180 0000

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 02.18.156 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
FIAT      6000619752
GMC      95517366
MERCEDES-BENZ      622 180 0000
MERCEDES-BENZ      622 180 0009
MERCEDES-BENZ      626 184 0025
MERCEDES-BENZ      A622 180 0000
MERCEDES-BENZ      A622 180 0009
MERCEDES-BENZ      A626 184 0025
NISSAN      15208-00Q1G
NISSAN      15209-00Q0D
NISSAN      15209-00Q0G
NISSAN      15209-00Q0H
OPEL      4407115
OPEL      4420403
RENAULT      15 20 833 23R
RENAULT      15 20 929 62R
RENAULT      15 20 939 20R
RENAULT      15 209 45 43R
RENAULT      77 01 070 114
RENAULT      77 01 478 538
RENAULT      86 60 003 043
VAUXHALL      93168068
VAUXHALL      95517366
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 02.18.156 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 02.18.156 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

2024-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.