Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 401 048 topran

Filtr oleju 401 048 TOPRAN

401 048 Filtr oleju TOPRAN
topran 401 048
Filtr oleju 401 048
401 048
topran 401 048 Filtr oleju
Filtr oleju 401 048 topran
Filtr oleju 401 048 topran
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

401 048

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Wkład filtra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Wysokość [mm] 115
średnica zewnętrzna [mm] 64

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 401 048 TOPRAN

Filtr oleju pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C T-MODEL (S204), C (W202), C (W203), C (W204), CLC (CL203), CLK (C209), E T-MODEL (S210) 2.0D-2.7D 09.97-

Filtr oleju 401 048 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Filtr oleju 401 048 producenta TOPRAN

MERCEDES-BENZ

6111800009, A6111800009

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      611 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A611 180 00 09

Zastosowanie Filtr oleju 401 048 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 401 048 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.