Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 02.18.100 trucktec automotive gmbh

Filtr oleju 02.18.100 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.18.100 Filtr oleju TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

02.18.100

dla numeru OE 651 180 0109

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 02.18.100 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
CHRYSLER      68091826AA
CHRYSLER      68091827AA
MERCEDES-BENZ      112 184 0425
MERCEDES-BENZ      651 180 0009
MERCEDES-BENZ      651 180 0109
MERCEDES-BENZ      651 180 0309
MERCEDES-BENZ      651 184 0025
MERCEDES-BENZ      A112 184 0425
MERCEDES-BENZ      A651 180 0009
MERCEDES-BENZ      A651 180 0109
MERCEDES-BENZ      A651 180 0309
MERCEDES-BENZ      A651 184 0025

Zastosowanie Filtr oleju 02.18.100 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 02.18.100 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

2024-03-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.