Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » GDB172 trw

Klocki hamulcowe - komplet GDB172 TRW

GDB172 Klocki hamulcowe - komplet TRW
trw GDB172
Klocki hamulcowe - komplet GDB172
GDB172
trw GDB172 Klocki hamulcowe - komplet
Klocki hamulcowe - komplet GDB172 trw
Klocki hamulcowe - komplet GDB172 trw
Klocki hamulcowe - komplet GDB172 trw

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (144 ocen)
numery handlowe:

20421, 20533, 20534

numer części:

GDB172

producent:

TRW

Ograniczenia producenta BENDIX
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 47,2
Długość [mm] 108,9
Grubość [mm] 15
nr EAN 3322936401728

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet GDB172 TRW

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: ALFA ROMEO 33 1.2-1.5 05.83-12.89
numery OEM:
ALFA ROMEO      0000060750858
ALFA ROMEO      0000060750868
ALFA ROMEO      0000060777260
ALFA ROMEO      0060749739
ALFA ROMEO      0060749867
ALFA ROMEO      0060778277
ALFA ROMEO      60749739
ALFA ROMEO      60749867
ALFA ROMEO      60778277
NISSAN      41060-49867

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet GDB172 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet GDB172 TRW:

Andrzej, Ząbki
2024-03-07
 5/5
Klocki nie piszczą i dobrze hamują. Komplet polecam.
Piotr, Zabrze
2023-09-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Warzymice
2022-06-15
 5/5
Ok
Marek, Zamienie
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
andrzej, warszawa
2022-04-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, WARSZAWA
2021-05-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Młochów
2019-12-17
 5/5
zamontowałem w swoim samochodzie focusie i cichutko chodzą, jestem zadowolony, polecam
Paweł, Warszawa
2020-08-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JAROSŁAW, Świebodzin
2025-04-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Kamieniec Wrocławski
2023-05-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
LESZEK, RUDA ŚLĄSKA
2020-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Łubowo
2024-04-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Dzwola
2022-08-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Czerwonak
2020-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Puszno Godowskie
2022-12-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
mihal,
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Biała Podlaska
2022-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Magdalena, Bydgoszcz
2021-02-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Biała Podlaska
2022-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Dzwola
2023-05-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sebastian, Żelistrzewo
2022-03-19
 5/5
Miałem te klocki w poprzednim samochodzie hyundai i20 i sprawowały się jak oryginały
Rafał, Legnica
2019-12-08
 5/5
Mój znajomy polecił mi tą część do samochodu
WITOLD, GŁUBCZYCE
2022-11-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
KRZYSZTOF, OSTRÓDA
2024-11-27
 5/5
pasują i są markowe
Maciej, Borowo Młyn
2022-05-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Opole
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Bodzechów
2023-06-12
 5/5
Ok
Aleksander, Słupsk
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JAROSŁAW, Świebodzin
2020-08-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Radosław, Miastko
2020-04-13
 5/5
Jest ok
zobacz instrukcję montażu GDB172zobacz instrukcję montażu GDB172

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.