Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » GDB397 trw

Klocki hamulcowe - komplet GDB397 TRW

GDB397 Klocki hamulcowe - komplet TRW
trw GDB397

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (144 ocen)
numery handlowe:

20366, 20367

numer części:

GDB397

producent:

TRW

Ograniczenia producenta BENDIX
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 54
Długość [mm] 144,2
Grubość [mm] 17,6
nr EAN 3322936403975

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet GDB397 TRW

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: PEUGEOT J9 1.6-2.5D 03.80-06.87
numery OEM:
PEUGEOT      4250 30
zamienniki:
FSL626
brak
FERODO
P 61 033
brak
BREMBO
36798
brak
A.B.S.
9477
brak
OPTIMAL
571217J
brak
JURID
571340J
brak
JURID
223724
brak
NK
1501223724
brak
SBS

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet GDB397 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet GDB397 TRW:

Aleksander, Tarnowskie Góry
2021-01-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Kasinka Mała
2023-10-12
 5/5
ok
LESZEK, RUDA ŚLĄSKA
2020-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Tczew
2020-06-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam,
2024-08-12
 5/5
Przez te klocki prawie wpadłem w przepaść jadąc przez włoskie Alpy! Tak się nagrzały przy zjeździe mimo tego że hamowałem głównie silnikiem, że auto przestało hamować mimo naciskania hamulca, a jeden klocek zaczął się dymić! Zrobiłem przerwę i dopiero pojechałem dalej. Na szczęście góry się skończyły i jakoś dojechałem do celu. Nigdy więcej TRW.
Grzegorz, Tychy
2022-05-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, warszawa
2021-03-17
 5/5
polecam
Kamil, Warszawa
2020-02-18
 5/5
Dobra cena odnośnie jakości trudno się wypowiedzieć bo założyłem je stosunkowo niedawno
JAROSŁAW, Świebodzin
2020-08-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Brzeźnica
2023-10-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, WARSZAWA
2024-08-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Kobylin
2023-06-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Warszawa
2020-10-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Gdynia
2022-08-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, WARSZAWA
2021-05-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Warszawa
2023-07-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Borowo Młyn
2022-05-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, Bydgoszcz
2023-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sebastian, Żelistrzewo
2022-03-19
 5/5
Miałem te klocki w poprzednim samochodzie hyundai i20 i sprawowały się jak oryginały
Grzegorz, Warszawa
2024-07-10
 5/5
Hamulce znowu jak brzytwa
Ryszard, Nowa Ruda
2021-02-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Patrycja, Szczecin
2020-07-13
 5/5
Super wszystko
Artur, Biała Podlaska
2022-09-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Łukasz, Sulejówek
2022-05-09
 5/5
Bardzo dobry produkt
Andrzej, Gdańsk
2022-02-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Aleksander, Słupsk
2023-10-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Magdalena, Bydgoszcz
2021-02-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
JAROSŁAW, Świebodzin
2025-04-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Milanówek
2022-04-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Czerwonak
2021-06-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu GDB397zobacz instrukcję montażu GDB397

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.