Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ125 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ125 TRW

PJQ125 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ125

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 31
nr EAN 3322937938070

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ125 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne VOLVO C30, C70 II, S40 II, S60 II, S80 II, V50, V60 I, V70 III; FORD C-MAX, C-MAX II, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III, GALAXY, GRAND C-MAX 1.5-2.0D 06.03-
numery OEM:
FORD      1232791
FORD      1232811
FORD      1317315
FORD      1377488
FORD      1405590
FORD      1472110
FORD      1542335
FORD      1590998
FORD      1827889
FORD      3571-7A564-AC
FORD      3571-7A564-AE
FORD      3M51-7A564-EA
FORD      3S71-7A564-AA
FORD      3S71-7A564-AB
FORD      3S71-7A564-AC
FORD      3S71-7A564-AD
FORD      3S71-7A564-AE
FORD      3S71-7A564-AF
FORD      3S71-7A564-AG
FORD      3S71-A564-AD
FORD      6G91-7A564-BA
VOLVO      30651915
VOLVO      30735153
VOLVO      30759485
VOLVO      30787968
VOLVO      31259444
VOLVO      31272726
VOLVO      31367314

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ125 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ125zobacz instrukcję montażu PJQ125

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.