Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 50 93 6014 swag autoteile gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła 50 93 6014 SWAG Autoteile GmbH

50 93 6014 Wysprzęglik centralny sprzęgła SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

50 93 6014

Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,370
nr EAN 4044688360144

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 50 93 6014 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
FORD      1 232 791
FORD      1 232 811
FORD      1 251 311
FORD      1 317 315
FORD      1 405 590
FORD      1 417 695
FORD      1 472 110
FORD      1 476 856
FORD      1 542 335
FORD      1 590 998
FORD      1 827 889
JAGUAR      C2S 43866
JAGUAR      C2S 48968
VOLVO      30651915
VOLVO      30735153
VOLVO      30759485
VOLVO      30787968
VOLVO      31259444
VOLVO      31272726
VOLVO      31367314
FORD USA      3M517A564EA
FORD USA      3S71-7A564-AG
FORD USA      3S717A564AB
FORD USA      3S717A564AC
FORD USA      3S717A564AD
FORD USA      3S717A564AE
FORD USA      3S717A564AF

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 50 93 6014 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.