Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ154 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ154 TRW

PJQ154 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
trw PJQ154

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ154

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 26,5
nr EAN 3322938073138

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ154 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne CITROEN C4 AIRCROSS, C-CROSSER, C-CROSSER ENTERPRISE; MITSUBISHI ASX, ECLIPSE, GRANDIS, L 200 / TRITON, LANCER VIII, OUTLANDER II, OUTLANDER III 1.5-2.4D 09.05-
numery OEM:
CITROËN      16 076 786 80
CITROËN      16 082 585 80
CITROËN      16 112 842 80
CITROËN      2041 90
CITROËN      2041 A6
MITSUBISHI      2324A015
MITSUBISHI      2324A072
MITSUBISHI      2324A077
MITSUBISHI      2324A078
MITSUBISHI      2324A080
MITSUBISHI      2324A081
PEUGEOT      16 076 786 80
PEUGEOT      16 082 585 80
PEUGEOT      16 112 842 80
PEUGEOT      2041 90
PEUGEOT      2041 A6

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ154 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ154zobacz instrukcję montażu PJQ154

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.