Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMD253 trw

Pompa hamulcowa PMD253 TRW

PMD253 Pompa hamulcowa TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PMD253

producent:

TRW

Średnica [mm] 19
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Rozmiar gwintu 2 M10x1,25
Ilość połączeń 3
Ograniczenia producenta FIAT
nr EAN 3322937011964

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMD253 TRW

Pompa hamulcowa (19mm) pasuje do: FIAT 124, 124 SPIDER, 125, 132, FSO 125P, POLONEZ, POLONEZ I, LADA 1200-1500, NIVA, NOVA, TOSCANA 1.2-2.0 07.66-
numery OEM:
FIAT      4188225
FIAT      4189021
FIAT      4203721
FIAT      4231433
FIAT      4343377
FIAT      4344163
FIAT      4373679
FIAT      4374129
FIAT      4374130
FIAT      4378781
LADA      21013505009
LADA      210323505009
LADA      212133505009
LADA      21213505009
FSO      4378781
zamienniki:
M 23 096
brak
BREMBO
FHM1034
brak
FERODO
FHM1136
brak
FERODO
FHM1186
brak
FERODO
05-0064
brak
METELLI CIFAM
5129
brak
Car S.p.A (InterCar)
5130
brak
Car S.p.A (InterCar)
5149
brak
Car S.p.A (InterCar)
5155
brak
Car S.p.A (InterCar)
350692
brak
VALEO
FH19902.0.1
brak
FTE automotive GmbH
4004253
brak
GIRLING
822301
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMD253 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.