Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-217 alco

Filtr oleju MD-217 ALCO

MD-217 Filtr oleju ALCO
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-217

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 193,6
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 91,8
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 87,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 24,0
nr EAN 5294511101805

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-217 ALCO

FILTR OLEJU DB OM615-617
numery OEM:
FORD      5002704
FORD      A760X6731BA
MERCEDES-BENZ      6011800610
MERCEDES-BENZ      6161800009
MERCEDES-BENZ      6161800510
MERCEDES-BENZ      6171800009
MERCEDES-BENZ      6171840025
MERCEDES-BENZ      6171840125
AC      AC184

Zastosowanie Filtr oleju MD-217 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-217 ALCO:

2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-09
 5/5
OK
2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.