Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-279 alco

Filtr oleju MD-279 ALCO

MD-279 Filtr oleju ALCO
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-279

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 157,0
średnica zewnętrzna [mm] 89,0
Średnica wewnętrzna [mm] 27,0
nr EAN 5294511102390

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-279 ALCO

FILTR OLEJU BMW M51 325/525TDS
numery OEM:
BMW      11422243359
BMW      11422244332
BMW      11429068301
GMC      90511738
OPEL      650302
OPEL      650303
zamienniki:
H 938/1 x
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH

Zastosowanie Filtr oleju MD-279 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-279 ALCO:

2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2019-10-23
 5/5
ok
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2020-02-09
 5/5
OK
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.