Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Land Rover RANGE ROVER VELAR (L560) 2.0 D240 SD4 4x4 (2017.03-???) 241km » 10-08-898 ashika
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Velar (l560) 2.0 D240 Sd4 4x4 (2017.03-???) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 10-08-898 ASHIKA

10-08-898 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-08-898
Filtr oleju 10-08-898

    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-08-898

dostawca:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Długość [mm]87
średnica zewnętrzna [mm]68
Średnica zabudowy [mm]62,6
Gwint wewnętrzny [mm]3/4 - 16 UNF
nr EAN8033001188219
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-08-898 ASHIKA

numery OEM:
SUZUKI      16510-61A01
SUZUKI      16510-61A21
SUZUKI      16510-61A31-000
SUZUKI      1651061A30000

Zastosowanie Filtr oleju 10-08-898 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-08-898 ASHIKA:

ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.