Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Honda FES FES 250 Foresight 2T (MF04) (1998.01-2003.12) 19km » 10-M0-003 ashika
wybrany samochód: 
Honda Fes Fes 250 Foresight 2t (mf04) (1998.01-2003.12) 19km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 10-M0-003 ASHIKA

10-M0-003 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-M0-003
Filtr oleju 10-M0-003
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-M0-003

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Długość [mm]101
średnica zewnętrzna [mm]76
Średnica zabudowy [mm]71,6
Gwint wewnętrzny [mm]M20 x 1,5
nr EAN8033001276411

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-M0-003 ASHIKA

numery OEM:
BMW      MN960320
MITSUBISHI      MN960320
SMART      6391840101
SMART      A639 184 01 0
SMART      A6391840101

Zastosowanie Filtr oleju 10-M0-003 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-M0-003 ASHIKA:

2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.