Części do samochodów e-autoparts.pl
części zamienne » części zamienne do Bmw

Części samochodowe Bmw

Wybierz model samochodu dla marki BMW:
Przeglądaj katalog części samochodowych do BMW

BMW swój rodowód datuje na rok 1913, kiedy to 27 października Karl Rapp i Julius Auspitzer założyli Rapp Motorenwerke GmbH ( Zakłady Silnikowe Rapp sp. z o.o.). Po częściowo nieudanych próbach wprowadzenia produkowanych przez firmę maszyn do uzbrojenia armii pruskiej, w Monachium i wejściu do firmy Maxa Friza powstała firma Bawarskie Zakłady Lotnicze czyli po niemiecku Bayerische Flugzeugwerke AG. Jakis czas póxniej firma zmieniła nazwę na Bayerische Motoren Werke – BMW, pod jaką znamy ą do naszych czasów. Jak sama nazwa wskazuje, firma BMW w początkowym okreśie zajmowała sie produkcją na potrzeby rozwiajającego się lotnictwa, a konkretni silników samolotowych. Około roku 1923 konstruktorzy BMW zajęli się także projektowaniem i produkowaniem motocykli spalinowych, Przełomem w historii produkcji dla przemysłu samochodowego było zakupienie przez BMW fabryki w Eisenach i uruchomienie w niej produkcji samochodów.

Dixi był pierwszym modelem samochodu wyprodukowanym przez BMW w fabryce w Eisenach. Jego pierwowzorem był angielski Austin Seven. Rdzennymi modelami aut BMW były juz modele 323 , 327 i 328. Wybuch pierwszej wojny światowej ponownie skierowal produkcję BMW w dziedzinę silników samolotowych. Wraz z końcem I wojny z powodu braku zamówien na silniki lotnicze, uruchomiono produkcję najpierw pneumatycznych układów hamulcowych, a następnie samochodów osobowych i wypuszczono nowy model BMW 340.

Niewielu z posiadaczy aut tej marki zdaje sobie sprawę z tego, ze koncern BMW budował swoją pozycję finansową między innymi na dostarczaniu silników samolotowych do bolszewickiej Rosji w latach XX zeszłego stulecia. Sprawiało to, że BMW mogło wypłacać wysokie dywidendy swoim udziałowcom i dzięki temu przyciągać wciąż nowych inwestorów. Pozyskany kapitał umożliwił dalszy rozwój firmy i ugruntowanie jej pozycji na rynku producentów samochodów.

II wojna światowa, a wlaściwie rząd niemiecki, spowodował, że produkcja takich firm jak BMW skierowana została na potrzeby przemysłu zbrojeniowego. Sytuacja ta, która prowadziła do uzależnienia istnienia firmy od zapotrzebowania na silniki samolotowe, niepokoiła Franza Josefa Popp'a, przewodniczącego zarządu firmy. Oprócz silników samolotowych, BMW produkowało w tym okresie znaczen ilości motocykli z doczepianym koszem dla pasażera, dobrze znanych poskkiemu widzowi z różnych filmów wojennych. Niechlubnym aspektem w historii koncernu, było zatrudnianie od roku 1941 więźniów na potrzeby produkcji zbrojeniowej. Jednak poczynania te były wymuszone głownie przez rząd niemiecki i władze koncernu nie miały żadnego wpływu na te decyzje.

Po wojnie, zakłady produkcyjne w roku 1952 zostały ostatecznie przeniesione do Monachium. Po licznymch perturbacjach i stanięciu niemal na skraju katastrofy finansowej. koncern ropoczął regularne wypuszczanie co raz to lepszych modeli BMW na rynek. Wypuszczone w roku 1968 modele E3 2500, a potem E3 2800 zyskały dobre recenzje użytkowników, dzięki jak to określano "dobrym prowadzeniem i cichobieżnością".

Początek lat 90-tych XX wieku to mariaż BMW i renomowanego producenta aut luksusowych, Rolls-Royce Motor Cars. Silniki BMW były stosowane w autach Bentley Arnage oraz Rolls-Royce Silver Seraph. W swoim czasie BMW rywalizowało z Volkswagen AG w sprawie zakupu Rolls-Royce Motor Cars i Volkswagen AG wygrało tą licytację za kwotę 430 milionów funtów, to jednak mimo uzyskania praw do znajnej figurki Spirit of Ecstasy, to BMW zachowało prawa do nazwy Rolls-Royce. Spowodowało to, że VW skoncentrował się na produkcji Bentley'a, zwłaszcza, że po 2003 prawa do wszystkich znaków towarowych Rolls-Royce przeszły całkowincie pod władanie BMW.