Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » paski napędowe Audi A6 C6 Avant (4F5) » koło pasowe Audi A6 C6 Avant (4F5)

koło pasowe do AUDI A6 C6 Avant (4F5)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C6 Avant (4F5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość opakowania [cm] 5
Wysokość opakowania [cm] 6
Długość opakowania [cm] 15
nr EAN 4010858577636
Agregaty/rolki zawiera rolkę napinającą
Agregaty/rolki łącznie z rolkami prowadzącymi
Długość opakowania [cm] 34
Szerokość opakowania [cm] 24
Wysokość opakowania [cm] 15
Ciężar [kg] 1,827
nr EAN 4010858998981
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
Masa [g] 4,04
średnica zewnętrzna [mm] 193
nr EAN 3358960548955
cena brutto:
555.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Szerokość [mm] 48,15
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 188,50
Liczba rowków 6
Szerokość [mm] 48,0
Średnica wewnętrzna [mm] 24,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,0
Ciężar [kg] 3,900
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816371700
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 190
Średnica wewnętrzna [mm] 24
Szerokość [mm] 28
Ilość żeber 2 0
nr EAN 5414465087554
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 188,5
Średnica wewnętrzna [mm] 24
nr EAN 8435398501013
Długość 1 [mm] 2460
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108959188
średnica zewnętrzna [mm] 190,50
Szerokość [mm] 48,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108974716
Długość 1 [mm] 2490
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870171810
Średnica [mm] 190,50
Szerokość [mm] 48,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4014870184179
Średnica [mm] 192,00
Szerokość [mm] 49,00
Ilość żeber 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 5901779869421
Ø koła pasowego [mm] 193,0
Wysokość 1 [mm] 21,0
Wysokość 2 [mm] 48,0
Ciężar [kg] 3,9
nr EAN 5901619543351
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 193,3
Ilość żeber 5
Masa [g] 2811
Średnica wewnętrzna [mm] 23,9
Szerokość 1 [mm] 48,9
Szerokość 2 [mm] 30
nr EAN 8033989015880
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 192,1
Ilość żeber 5
Masa [g] 4150
Średnica wewnętrzna [mm] 72,9
nr EAN 8033989215471
Średnica [mm] 188,5
Ilość żeber 6
dla numeru OE 059105251AD
nr EAN 3660872363084
Ilość żeber 6
Masa [g] 4315
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 192
Szerokość 1 [mm] 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 3413521416002
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.