Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Bmw 1 (F20) » łożysko i piasta koła Bmw 1 (F20) » piasta koła Bmw 1 (F20)

piasta koła do BMW 1 (F20)

wybierz typ samochodu BMW 1 (F20):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Grubość [mm]85,0
Szerokość [mm]147,0
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,5
Średnica wewnętrzna [mm]32,5
średnica zewnętrzna [mm]147,0
Liczba otworów5
Ø rozmieszczenia otworów [mm]120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez łożyska
Średnica wewnętrzna 1 [mm]32,5
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Ilość otworów 42,00
Szerokość [mm] 37,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340853
cena brutto:
302.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 147,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 79,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90,00
Szerokość 2 [mm] 51,00
nr EAN 4014870031732
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 42,00
średnica zewnętrzna [mm] 75,00
Szerokość [mm] 37,00
nr EAN 4014870031763
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 147,0
Grubość [mm] 85,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,5
średnica zewnętrzna [mm] 147,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,25
Ilość otworów 5
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,62
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
dla numeru OE 33 41 6 867 261
nr EAN 4027816492580
Szerokość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 42,0
średnica zewnętrzna [mm] 75,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,691
dla numeru OE 33 41 6 792 356 S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816497035
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 147
Wymiar gwintu M14x1,25
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 147
Wymiar gwintu M14x1,25
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 28
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
średnica zewnętrzna [mm] 147
Wymiar gwintu M14X1,25
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
nr EAN 5902659781284
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 75
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074282038
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
średnica piasty koła [mm] 85
Ciężar netto [g] 1650
nr EAN 5902048893307
cena brutto:
228.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 96
Wymiar gwintu M12 x 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 147
nr EAN 4031185338028
cena brutto:
266.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Szerokość [mm] 96
Wymiar gwintu M12 x 1.25
średnica zewnętrzna [mm] 147
Szerokość 2 [mm] 51
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
nr EAN 4058787047288
cena brutto:
323.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 146,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Skok gwintu [mm] 1,5
nr EAN 7316576122675
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316579075312
cena brutto:
220.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 3,44
średnica zewnętrzna [mm] 147
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
cena brutto:
328.00 zł
 Kup
Masa [g] 3520
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 147
Szerokość 1 [mm] 85
nr EAN 3413521521850
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: