Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » MNC132 ava cooling systems

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6) MNC132 AVA COOLING SYSTEMS

MNC132 Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6)  AVA COOLING SYSTEMS
Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6)  MNC132 ava cooling systems
Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6)  MNC132 ava cooling systems
Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6)  MNC132 ava cooling systems
2,239.01 zł 2,216.62 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

MNC132

Średnica [mm]290
Średnica 1 [mm]290
MateriałAluminium
EAN4045385236527
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6) MNC132 AVA COOLING SYSTEMS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6) pasuje do: MAN TGA, TGS I, TGX I D2676440-D2676LF57 02.04-
numery OEM:
AUDI      51066300135

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6) MNC132 AVA COOLING SYSTEMS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.