Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ hamulcowy Ford KA+ III (UK, FK) » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Ford KA+ III (UK, FK)

czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) do FORD KA+ III (UK, FK)

wybierz typ samochodu FORD KA+ III (UK, FK) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Długość całkowita [mm] 61,5
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 150
nr EAN 4047024337091
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Długość całkowita [mm] 61,5
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 150
nr EAN 4047024337480
Wyświetlanie od 1 do 2 (z 2 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) pasujące do FORD KA+ III (UK, FK)
czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)

Czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP)


W większości aut czujniki obrotowe kół są standardem. Kupując samochód, możesz mieć praktycznie pewność, że obecny będzie w nim czujnik ABS. Dostarcza on informacji do systemu stabilizacji toru jazdy, który jest stosowany tylko w nowszych pojazdach. Elektronika jest jednak newralgicznym punktem całej infrastruktury samochodu, dlatego to ona bardzo często ulega awarii. Zarówno czujnik ABS, jak też czujnik ESP (system stabilizacji toru jazdy) może wymagać wymiany. 
 

Kiedy czujnik prędkości koła należy wymienić na nowy?


Kiedy zauważysz, że świeci się kontrolka ABS, przy hamowaniu koła się blokują, inne systemy także nie pracują prawidłowo, a także dochodzi do pozornej regulacji. Do przyczyn zaliczyć możemy silne zanieczyszczenia, zwarcia wewnętrzne oraz uszkodzenia zewnętrzne, mechaniczne uszkodzenia pierścienia impulsowego lub też zwiększony luz łożyska koła. 
 

Koła pasywne i aktywne


Możemy wyróżnić dwa rodzaje czujników obrotów koła. Pasywne składają się z magnesu trwałego oraz cewki, która jest na niego nawinięta. Metalowy pierścień zębaty zamontowany jest na piaście koła i to on jest odpowiedzialny za zmiany w polu magnetycznym. Wadą takiego systemu jest jednak niesprawność przy niewielkich prędkościach. Aktywny czujnik prędkości koła z kolei działają przy każdej prędkości, a także dostarczają dokładniejszych danych. Oba czujniki dostarczają informacje do ABS, ESP, TPMS, a aktywny czujnik również do ASR. W ofercie naszego sklepu znajdziesz zarówno czujnik ABS, jak również czujnik ESP. Przy każdym modelu znajduje się informacja, z jakimi układami hamulcowymi, z jakimi markami oraz konkretnymi samochodami, jest on kompatybilny. Skorzystaj także z naszych filtrów, by móc szybciej znaleźć czujnik ABS lub ESP pasujący do Twojego pojazdu.