Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » hamulce tarczowe Mazda RX-8 (SE, FE) » klocki hamulcowe Mazda RX-8 (SE, FE)

klocki hamulcowe do MAZDA RX-8 (SE, FE)

wybierz typ samochodu MAZDA RX-8 (SE, FE):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość 1 [mm] 138
Wysokość 1 [mm] 62,2
Grubość 1 [mm] 17,3
System hamulcowy SUMITOMO
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez zintegrowanego czujnika zużycia
Ciężar [kg] 1,64
nr EAN 8717109358285
Długość 1 [mm] 105,3
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość 1 [mm] 15
Szerokość 1 [mm] 43
nr EAN 5900427192669
Szerokość [mm] 137,9
Wysokość [mm] 62,1
Grubość [mm] 16,3
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
System hamulcowy Sumitomo
Oznaczenie kontrolne E9 90R-02A1162/1003
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633218283
Szerokość [mm] 105,6
Wysokość [mm] 43,1
Grubość [mm] 14,4
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Oznaczenie kontrolne E9 90R-01231/1116
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633228640
Długość [mm] 105,4
Szerokość [mm] 43,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość 1 [mm] 14,4
Ciężar [kg] 0,930
nr EAN 5050063842302
Długość [mm] 138,2
Szerokość [mm] 62,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość 1 [mm] 16,3
Ciężar [kg] 1,580
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 5050063542837
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładką wytłumiającą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Materiał Low-Metallic
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Numer WVA 24042
Grubość [mm] 16,8
Szerokość [mm] 138
Wysokość [mm] 62,2
nr EAN 4047024558809
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładką wytłumiającą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Materiał Low-Metallic
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Numer WVA 24039
Grubość [mm] 15
Szerokość [mm] 105,5
Wysokość [mm] 43
nr EAN 4047024558830
Grubość [mm] 16
Numer WVA 24042
Szerokość [mm] 108
Wysokość [mm] 62
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
System hamulcowy Sumitomo
nr EAN 8020584053713
Numer WVA 24041
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość [mm] 14
System hamulcowy NBK
Szerokość [mm] 106
Numer WVA 24039
Wysokość [mm] 43
Numer WVA 24040
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 1
nr EAN 8020584053720
Numer WVA 24039 24040 24041
System hamulcowy NBK
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Długość [mm] 106
Długość 2 [mm] 106
Wysokość [mm] 43
Wysokość 2 [mm] 43
Grubość 1 [mm] 14
Grubość 2 [mm] 14
nr EAN 5012759238493
Numer WVA 24042
System hamulcowy Sumitomo
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Długość [mm] 138
Długość 2 [mm] 138
Wysokość [mm] 62
Wysokość 2 [mm] 62
Grubość 1 [mm] 16
Grubość 2 [mm] 16
nr EAN 5012759281475
Długość [mm] 138,2
Szerokość [mm] 62,0
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość 1 [mm] 16,3
Ciężar [kg] 1,580
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4054224164044
Grubość [mm] 16,8
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 137,5
Ciężar [kg] 1,45
Wysokość 1 [mm] 62
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowy Sumitomo
Numer WVA 24042
Długość opakowania [cm] 16,8
Szerokość opakowania [cm] 13,2
Wysokość opakowania [cm] 4,6
nr EAN 4044197232031
Szerokość [mm] 107,9
Wysokość [mm] 62
Grubość [mm] 16,3
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Numer WVA 24042
System hamulcowy Sumitomo
Techniczny numer informacyjny T1402
nr EAN 4082300355192
Strona zabudowy Oś tylna
System hamulcowy NBK
Oznaczenie kontrolne E9-90R-01118/1002
Długość [mm] 105,5
Wysokość [mm] 43
Grubość [mm] 14,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 1
Ciężar [kg] 0,916
nr EAN 8427975024350
Szerokość [mm] 105,9
Wysokość [mm] 43
Grubość [mm] 14,4
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 1
Numer WVA 24039
System hamulcowy NBK
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 8,1
Wysokość opakowania [cm] 8
Techniczny numer informacyjny 24039 144 0 5
nr EAN 4019722261862
Szerokość [mm] 138
Wysokość [mm] 62,1
Grubość [mm] 16,3
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Numer WVA 24042
System hamulcowy Sumitomo
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
Techniczny numer informacyjny 24042 163 1 4
nr EAN 4019722261879
Ograniczenia producenta NBK
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Oznaczenie kontrolne E9-90R-01120/1002
Wysokość [mm] 43
Długość [mm] 105,5
Grubość [mm] 15,1
nr EAN 3322937370016
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta SUMITOMO
Długość [mm] 138,0
Wysokość [mm] 62,2
Grubość [mm] 17,1
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Oznaczenie kontrolne E9-90R-01107/1003
nr EAN 3322937370009
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: