Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford KUGA III (DFK) 1.5 EcoBoost (2019.07-???) 120km » 2093 tomex-c
wybrany samochód: 
Ford Kuga Iii (dfk) 1.5 Ecoboost (2019.07-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. FORD FIESTA 00-08 2093 TOMEX-C

2093 SZCZĘKI HAMULC. FORD FIESTA  00-08 TOMEX-C
71.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2093

producent:

TOMEX-C

13.0460-7048 15,6mm
oś przednia
Grubość [mm] : 15,5
Długość [mm] : 100
Wysokość [mm] : 59
Ciężar [kg] : 1,14
System hamulcowy : DELCO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 20939158
Numer dostawcy: 10-13
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. FORD FIESTA 00-08 2093 TOMEX-C

numery OEM:
OPEL      09198688
OPEL      1605586
OPEL      1605654
OPEL      1605670
OPEL      1605697
OPEL      1605703
OPEL      1605704
OPEL      1605783
OPEL      1605787
OPEL      1605788
OPEL      1605791
OPEL      1605820
OPEL      1605870
OPEL      90010585
OPEL      90114901
OPEL      90167765
OPEL      90295577
OPEL      90295578
OPEL      90297357
OPEL      90297358
OPEL      90298758
OPEL      90398758
OPEL      90398759
OPEL      90399437
OPEL      90442385
OPEL      90443902
VAUXHALL      90010584
VAUXHALL      90010585
VAUXHALL      90114901
VAUXHALL      90167765
VAUXHALL      90297357
VAUXHALL      90297358
VAUXHALL      90398235
VAUXHALL      90398758
VAUXHALL      90398759
VAUXHALL      90398800
VAUXHALL      90399437
VAUXHALL      90443902
CHEVROLET      90010585
CHEVROLET      90398758
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. FORD FIESTA 00-08 2093 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.