Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ hamulcowy Opel COMMODORE C Kombi (61) » hamulce tarczowe Opel COMMODORE C Kombi (61) » klocki hamulcowe Opel COMMODORE C Kombi (61)

klocki hamulcowe do OPEL COMMODORE C Kombi (61)

wybierz typ samochodu OPEL COMMODORE C Kombi (61):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość 1 [mm] 155,2
Wysokość 1 [mm] 66,9
Grubość 1 [mm] 19
Szerokość 2 [mm] 155,2
Wysokość 2 [mm] 72,2
Grubość 2 [mm] 19
System hamulcowy ATE
Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez zintegrowanego czujnika zużycia
Ciężar [kg] 2
nr EAN 8717109545654
Szerokość 1 [mm] 99
Wysokość 1 [mm] 50,1
Grubość 1 [mm] 16,7
Szerokość 2 [mm] 99
Wysokość 2 [mm] 53,5
Grubość 2 [mm] 16,7
System hamulcowy BOSCH
Ograniczenia producenta BOSCH
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 4
Ciężar [kg] 1,09
nr EAN 8717109631760
Szerokość [mm] 98,8
Wysokość 1 [mm] 49,9
Wysokość 2 [mm] 53,5
Grubość [mm] 17,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Liczba śrub 2
System hamulcowy Bosch
Oznaczenie kontrolne E1 90R-02A0153/0108
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633422581
Szerokość [mm] 98,8
Wysokość 1 [mm] 49,9
Wysokość 2 [mm] 53,5
Grubość [mm] 17,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Liczba śrub 2
System hamulcowy Bosch
Oznaczenie kontrolne E1 90R-02A0215/0150
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633426039
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładką wytłumiającą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Materiał Low-Metallic
Oznaczenie kontrolne ECE-R90
Numer WVA 25839
Grubość [mm] 16,5
Szerokość [mm] 99
Wysokość [mm] 49,8
Liczba piór 8
nr EAN 4047025528160
Grubość 2 [mm] 19
Wysokość 2 [mm] 67
Numer WVA 24557
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Numer WVA 24558
System hamulcowy Teves
Szerokość [mm] 155
Grubość 1 [mm] 18
Wysokość 1 [mm] 72
nr EAN 8020584061640
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Wysokość 2 [mm] 53
Numer WVA 25839
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Numer WVA 25840
Grubość [mm] 18
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 99
System hamulcowy Bosch
Wysokość 1 [mm] 50
nr EAN 8020584111659
Numer WVA 25839 25840
System hamulcowy Bosch
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez zintegrowanego czujnika zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Długość [mm] 99
Długość 2 [mm] 99
Wysokość [mm] 53
Wysokość 2 [mm] 49
Grubość 1 [mm] 18
Grubość 2 [mm] 18
nr EAN 5012759510353
Numer WVA 24557
System hamulcowy Continental
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez zintegrowanego czujnika zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Długość [mm] 155
Długość 2 [mm] 155
Wysokość [mm] 67
Wysokość 2 [mm] 72
Grubość 1 [mm] 18
Grubość 2 [mm] 18
nr EAN 5012759535202
Szerokość [mm] 155,2
Wysokość 1 [mm] 66,7
Wysokość 2 [mm] 71,9
Grubość 1 [mm] 19
Grubość 2 [mm] 18,2
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Numer WVA 24557
System hamulcowy Teves
Numer artykułu zalecanego dodatku 8DZ 355 201-211
Techniczny numer informacyjny T1702
nr EAN 4082300357660
Szerokość [mm] 99,1
Wysokość 1 [mm] 50
Wysokość 2 [mm] 53,4
Grubość [mm] 17,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Numer WVA 25839
System hamulcowy Bosch
Techniczny numer informacyjny T2303
nr EAN 4082300492644
Szerokość 1 [mm] 155,3
Szerokość 2 [mm] 155,4
Wysokość 1 [mm] 67
Wysokość 2 [mm] 72
Grubość 1 [mm] 19
Grubość 2 [mm] 18,2
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Numer WVA 24557
System hamulcowy Teves
Numer artykułu zalecanego dodatku 82032000
Długość opakowania [cm] 17
Szerokość opakowania [cm] 12
Wysokość opakowania [cm] 8,3
Techniczny numer informacyjny 24557 190 0 5
nr EAN 4019722290398
Szerokość [mm] 99,1
Wysokość 1 [mm] 50
Wysokość 2 [mm] 53,4
Grubość [mm] 17,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Numer WVA 25839
System hamulcowy Bosch
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 8,1
Wysokość opakowania [cm] 8
Techniczny numer informacyjny 25839 175 1 5
nr EAN 4019722458514
Szerokość [mm] 92,4
Wysokość 1 [mm] 39,1
Wysokość 2 [mm] 43
Grubość [mm] 17,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
System hamulcowy TRW
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 8,1
Wysokość opakowania [cm] 8
Techniczny numer informacyjny 26198 175 1 5
nr EAN 4019722554162
Ograniczenia producenta BOSCH
Długość [mm] 99,0
Wysokość 1 [mm] 49,8
Wysokość 2 [mm] 53,5
Grubość [mm] 16,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Oznaczenie kontrolne E9 90R-02A0120/3840
nr EAN 3322938223779
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: