Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A5 kabriolet (8F7) » sterowanie silnikiem Audi A5 kabriolet (8F7) » koło pasowe Audi A5 kabriolet (8F7)

koło pasowe do AUDI A5 kabriolet (8F7)

wybierz typ samochodu AUDI A5 kabriolet (8F7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 143
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z funkcją Start-Stop
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez funkcji Start-Stop
Ciężar [kg] 1,78
nr EAN 3358960369086
Szerokość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 16,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,78
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 06H 105 243 K
nr EAN 4027816321958
średnica zewnętrzna [mm] 140,00
Szerokość [mm] 26,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870558536
Szerokość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 16,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,78
Ilość żeber 5
nr EAN 5901779869520
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.