Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C5 III Break (RW_) » sterowanie silnikiem Citroën C5 III Break (RW_) » koło pasowe Citroën C5 III Break (RW_)

koło pasowe do CITROËN C5 III Break (RW_)

wybierz typ samochodu CITROËN C5 III Break (RW_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 158,0
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 152,7
Ciężar [kg] 1,86
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.W4
nr EAN 4027816471547
Szerokość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 158,0
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 152,7
Ciężar [kg] 1,96
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 0515.W4 S1
nr EAN 4027816471646
Ilość żeber 5
Masa [g] 2169
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 157,8
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 157,8
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 36
nr EAN 8036055455689
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.