Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10380 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10380 ORIGINAL IMPERIUM

10380 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
149.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10380

Ilość żeber 5
Masa [g] 2169
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 157,8
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 157,8
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 36
nr EAN 8036055455689

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10380 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN C5 III, FORD GALAXY II, GALAXY MK II, MONDEO IV, S-MAX, JAGUAR XF I, XF SPORTBRAKE, LAND ROVER DEFENDER 2.0D/2.2D 10.06-

Koło pasowe, wał korbowy 10380 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

JAGUAR

S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10380 producenta ORIGINAL IMPERIUM

PEUGEOT

0515W4, 515W4, 9687062480

LAND ROVER

LR022091

CITROËN

0515W4, 515W4, 9687062480

FORD

1694511, BG9Q6B319BA

JAGUAR

XR858321

numery OEM:
CITROËN      0515W4
CITROËN      515W4
CITROËN      9687062480
FORD      1694511
FORD      BG9Q6B319BA
JAGUAR      XR858321
PEUGEOT      0515W4
PEUGEOT      515W4
PEUGEOT      9687062480
LAND ROVER      LR022091

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10380 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10380 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.