Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » paski napędowe Ford TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V761 nadwozie wielko » koło pasowe Ford TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V761 nadwozie wielko

koło pasowe do FORD TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V761 nadwozie wielko

wybierz typ samochodu FORD TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V761 nadwozie wielko:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1059
Ilość żeber 2 5
Długość 2 [mm] 868
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047025345408
Szerokość [mm] 49,0
Grubość [mm] 27,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,0
Ciężar [kg] 1,110
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 1 752 282
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816322146
Grubość [mm] 49,0
Grubość [mm] 61,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,0
Ciężar [kg] 1,560
Ilość żeber 9
Parametr 5PK + 6PK
dla numeru OE 1 753 154
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816322153
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465154768
Długość 1 [mm] 1019
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870171834
średnica zewnętrzna [mm] 131,50
Szerokość [mm] 49,00
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870559441
Szerokość [mm] 49
Średnica zewnętrzna [mm] 138
Dla numeru OE 1305988
Szerokość [mm] 61
Średnica zewnętrzna [mm] 138
Średnica [mm] 131
Ilość żeber 6
Ilość żeber 5
dla numeru OE 1753154
nr EAN 3660872420596
Długość [mm] 1019
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Właściwości materiału (ubranie robocze) elastyczny
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 316579199643
Grubość [mm] 49,0
Grubość [mm] 61,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,0
Ciężar [kg] 1,560
Ilość żeber 9
Parametr 5PK + 6PK
nr EAN 4044688322159
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.