Wtorek 06.05 infolinia nie będzie dostępna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 50 93 2215 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 50 93 2215 SWAG Autoteile GmbH

50 93 2215 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
swag 50 93 2215
Koło pasowe, wał korbowy 50 93 2215
50 93 2215
swag 50 93 2215 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 50 93 2215 swag
Koło pasowe, wał korbowy 50 93 2215 swag
Koło pasowe, wał korbowy 50 93 2215 swag
Koło pasowe, wał korbowy 50 93 2215 swag
170.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

50 93 2215

Grubość [mm] 49,0
Grubość [mm] 61,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,0
Ciężar [kg] 1,560
Ilość żeber 9
Parametr 5PK + 6PK
nr EAN 4044688322159

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 50 93 2215 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 9) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V40, V50, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III, FOCUS III/HATCHBACK, FOCUS II/KOMBI, MONDEO IV 1.4-1.9D 03.99-
numery OEM:
FORD      1 305 988
FORD      1 490 906
FORD      1 753 154
VOLVO      30711627
VOLVO      30788499
FORD USA      4M5G6B321ZA
FORD USA      4M5G6B321ZB
FORD USA      4M5G6B321ZC

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 50 93 2215 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.