Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jaguar » paski napędowe Jaguar X-TYPE I (X400) » koło pasowe Jaguar X-TYPE I (X400)

koło pasowe do JAGUAR X-TYPE I (X400)

wybierz typ samochodu JAGUAR X-TYPE I (X400):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 17,5
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
Ciężar [kg] 2,39
Ilość żeber 6
Ilość żeber 5
Ciężar [kg] 2,389
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
średnica zewnętrzna [mm] 167
nr EAN 3358960479761
Gwint zewn. [mm] 12
Długość śruby pod główką [mm] 80
Sworzeń rozszerzalny 
nr EAN 3358960595393
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960595768
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787204728
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 185
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465596
średnica zewnętrzna [mm] 167,2
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 3
Ciężar [kg] 2,420
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816300977
średnica zewnętrzna [mm] 167,2
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 3
Ciężar [kg] 2,690
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816336730
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465452420
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 160
nr EAN 8435398500733
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 160
nr EAN 8435398501976
Długość 1 [mm] 1640
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Sprawdzić i razie potrzeby wymienić wolnobieg generatora
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108963611
średnica zewnętrzna [mm] 160,00
Szerokość [mm] 37,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870552039
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901779869681
średnica zewnętrzna [mm] 167,2
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 3
Ciężar [kg] 2,420
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5907558528480
Ilość żeber 5
Masa [g] 2596
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 166,7
Średnica wewnętrzna [mm] 12,7
Szerokość 1 [mm] 37,5
nr EAN 8033989013794
Długość [mm] 1642
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316572420669
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.