Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mini » silnik Mini MINI (R50, R53) » sterowanie silnikiem Mini MINI (R50, R53) » koło pasowe Mini MINI (R50, R53)

koło pasowe do MINI MINI (R50, R53)

wybierz typ samochodu MINI MINI (R50, R53):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø koła pasowego [mm] 138,3
Wysokość 1 [mm] 22,8
Wysokość 2 [mm] 49,2
Ciężar [kg] 2,7
nr EAN 8021787088885
Średnica wewnętrzna [mm] 13,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 139
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 144
Ciężar [kg] 2,6
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054224049297
Ilość żeber 5
Masa [g] 2708
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 143
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 139
Średnica wewnętrzna [mm] 29
Szerokość 1 [mm] 50,3
nr EAN 8036036455493
Masa [g] 1573
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 143,9
Ilość żeber 5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 141
Średnica wewnętrzna [mm] 12,9
nr EAN 8036076455897
Średnica [mm] 138
Ilość żeber 6
dla numeru OE 11237525135
nr EAN 3660872457851
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.