Do 29.08 obsługa telefoniczna nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi Q3 (8UB, 8UG) 2.0 TFSI quattro (2014.11-2018.10) 220km » 2156082 sasic
wybrany samochód: 
Audi Q3 (8ub, 8ug) 2.0 Tfsi Quattro (2014.11-2018.10) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156082 SASIC

2156082 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156082

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2156082

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]138
Ilość żeber6
dla numeru OE11237525135
nr EAN3660872457851

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156082 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: MINI (R50, R53), (R52) 1.6 03.02-07.08
numery OEM:
MINI      11237514461
MINI      11237525135
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156082 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.