Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » paski napędowe Mitsubishi » koło pasowe Mitsubishi

koło pasowe do MITSUBISHI

wybierz model samochodu MITSUBISHI:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Szerokość opakowania [cm] 5
Wysokość opakowania [cm] 6
Długość opakowania [cm] 15
nr EAN 4010858577544
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość żeber 4
średnica zewnętrzna [mm] 142
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 5PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960557391
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ø koła pasowego [mm] 20,0
Wysokość 1 [mm] 23,0
Wysokość 2 [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 8021787027747
cena brutto:
172.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787538960
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Grubość [mm] 22,5
Ø koła pasowego [mm] 142
Ciężar [kg] 1,37
Ilość żeber 4
Parametr 5PK
nr EAN 4027816269243
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Szerokość [mm] 22,5
średnica zewnętrzna [mm] 142,0
Ciężar [kg] 1,42
Ilość żeber 4
Parametr 5PK
nr EAN 4027816337874
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
średnica zewnętrzna [mm] 144,00
Szerokość [mm] 22,50
Liczba rowków 5
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485663
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Średnica [mm] 142,00
Szerokość [mm] 23,4
Ilość żeber 5
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 5901779869599
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Indeks: QAP 22 236
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE CITROEN PEUGEOT
Opis: CITROEN, PEUGEOT 1,5D ilość żeber 5/śr.zew.142,5/śr.wew.42
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 0515L6
Numer dostawcy: 22 236
Parametry:Ilość żeber : 5
Średnica wewnętrzna [mm] : 42
Średnica zewnętrzna [mm] : 142,5
cena brutto:
299.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Długość [mm] 780
Szerokość [mm] 17,80
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316579294010
cena brutto:
197.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość żeber 5
Masa [g] 1655
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 143
Szerokość 1 [mm] 23
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 3413521341755
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.