Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » koło zamachowe, dwumasowe

koło zamachowe, dwumasowe

wybierz markę samochodu:
Inne części z tej kategorii
Koło zamachowe do Saaba, 836180, VALEO w ofercie sklepu e-autoparts.pl
836180
Koło zamachowe
VALEO
2,430.00 zł
2,405.70 zł
Koło zamachowe do Audi, 836183, VALEO w ofercie sklepu e-autoparts.pl
836183
Koło zamachowe
VALEO
2,399.00 zł
2,375.02 zł
Koło zamachowe do VW, 836184, VALEO w ofercie sklepu e-autoparts.pl
836184
Koło zamachowe
VALEO
3,128.00 zł
3,065.44 zł
Koło zamachowe do Mini, 836189, VALEO w ofercie sklepu e-autoparts.pl
836189
Koło zamachowe
VALEO
2,509.00 zł
2,483.91 zł
Koło zamachowe do VW, 836192, VALEO w ofercie sklepu e-autoparts.pl
836192
Koło zamachowe
VALEO
2,231.99 zł
2,209.67 zł
koło zamachowe, dwumasowe

Koła dwumasowe


koła dwumasowe w e-autoparts.pl Idea koła dwumasowego powstała w firmie LUK, producenta sprzęgieł na potrzeby koncernów samochodowych. Przyczynkiem do rozpoczęcia prac nad kołem dwumasowym na początku lat osiemdziesiątych, był on spowodowany wzrostem mocy silników spalinowych, zwłaszcza z zapłonem samoczynnym. Wzrost mocy powodował przekazywanie na układ napędowy samochodu zwiększonych drgań pochodzących z wału korbowego silnika. Tradycyjne metody tłumienia tych drgań przy pomocy tłumików drgań, w które wyposażona była tarcza sprzęgłowa przestały wystarczać. Zakres pracy sprężyn w tarczy sprzęgłowej był zbyt mały aby skutecznie tłumic drgania przekazywane z wału korbowego. koło dwumasowe LUK zamachoweKonstruktorzy Luk zaprojektowali i wykonali dzielone kolo dwumasowe z systemem sprężynowym wewnątrz koła. Takie rozwiązanie pozwoliło na skuteczniejsze tłumienie drgań, a tym samym zmniejszenie awaryjności całego układu napędowego.
Obecne rozwiązania kół dwumasowych cechuje znaczna oszczędność materiału zużytego do jego produkcji w porównaniu z poprzednikami oraz lepsza skuteczność tłumienia.

Przyczyny uszkodzeń koła dwumasowego


Koło dwumasowe, zamachowe chociaż sprawia wrażenie niezwykle masywnego i trwałego, jest mechanizmem dosyć wrażliwym na uszkodzenia spowodowane niewłaściwym montażem oraz niewłaściwa pracą silnika a także sposobem jazdy prowadzącego pojazd. W przypadku montażu wymagane są specjalistyczne narzędzia i precyzja samego montażu. Konieczne jest zastosowanie współosiowości wałka skrzyni biegów i piasty koła. Wypadanie zapłonu lub inne problemy z nim związane, mogą powodować przekazywanie ekstremalnych pików drgań na koło, które może z czasem uszkodzić się. Wolna jazda na wysokim biegu, oraz problemy z uruchamianiem samochodu to też czynniki wpływające na żywotność koła dwumasowego.
 
koło dwumasowe Sachs koło dwumasowe LUK Koło dwumasowe Valeo

informacje dodatkowe: