Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 15,4 |
Długość [mm] | 182 |
nr EAN | 8717109672152 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
nr EAN | 3358960647320 |
Długość [mm] | 182 |
Wymiar stożka [mm] | 15,4 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
sparowany numer artykułu | 840 1537 10 |
Długość [mm] | 241 |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,521 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054224007914 |
parzyste numery artykułów | 109582 |
Długość [mm] | 195 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Rozmiar klucza | 15 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Ciężar [kg] | 0,685 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
nr EAN | 4054224095812 |
parzyste numery artykułów | 109581 |
Długość [mm] | 195 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Rozmiar klucza | 15 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Ciężar [kg] | 0,685 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054224095829 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Rodzaj mocowania | stojący |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
parzyste numery artykułów | 37167 01 |
nr EAN | 4047437418288 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 200 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
nr EAN | 4047437418219 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | z prawej |
Długość 1 [mm] | 203 |
Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 195 |
Rozmiar gwintu 1 | 14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | 14X1.5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 316 020 0035/HD |
nr EAN | 4040074209684 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 195 |
Rozmiar gwintu 1 | 14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1.5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 316 020 0034/HD |
nr EAN | 4040074209660 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 224 |
Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez aktywnego układu kierowniczego |
nr EAN | 4040074237199 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 223 |
Rozmiar gwintu 1 | 18x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z aktywnym układem kierowniczym |
nr EAN | 4040074237205 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Długość [mm] | 223 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 31,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 4060426051983 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Średnica 1 [mm] | 19 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 195,5 |
Długość 2 [mm] | 25 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 15,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 8,5 |
nr EAN | 4060426051990 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Średnica 1 [mm] | 19 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 195,5 |
Długość 2 [mm] | 25 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 15,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 8,5 |
nr EAN | 4060426052003 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Długość [mm] | 241 |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
Rozmiar gwintu 1 | M14 |
Rozmiar gwintu 1 | M16 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
Długość [mm] | 195,5 |
Ciężar [kg] | 0,859 |
nr EAN | 8435130366672 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
Długość [mm] | 195,5 |
Ciężar [kg] | 0,859 |
nr EAN | 8435130365965 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M18x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
Długość [mm] | 224 |
Ciężar [kg] | 0,557 |
nr EAN | 8435130365408 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 223 |
nr EAN | 5413978248346 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM18X1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 223 |
nr EAN | 5413978260461 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025