
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Długość [mm] | 175 |
| nr EAN | 8717109788839 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 323 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| Materiał | Stal |
| nr EAN | 8717109792515 |




| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 316,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074308264 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 173,7 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 X 1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16 X 1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 016 020 0069/HD |
| nr EAN | 4040074306543 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 173,7 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 X 1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16 X 1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 016 020 0068/HD |
| nr EAN | 4040074306536 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 174 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,50 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-2031 |
| Wymiar stożka 1 [mm] | 16 |
| Wymiar stożka 2 [mm] | 20,35 |
| nr EAN | 4058787282054 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 174 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,50 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-2030 |
| Wymiar stożka 1 [mm] | 16 |
| Wymiar stożka 2 [mm] | 20,35 |
| nr EAN | 4058787282061 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wymagana ilość | 2 |
| Długość całkowita [mm] | 337 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16 x 1,50 RHT M |
| nr EAN | 4058787282078 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 322 |
| nr EAN | 5413978280858 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 175 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 50747 |
| nr EAN | 5413978281268 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 175 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 50746 |
| nr EAN | 5413978281275 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 318024 |
| nr EAN | 7316577890153 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 328017 |
| nr EAN | 7316577891556 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 328010 |

| dla numeru OE | 906 460 0055 |

| dla numeru OE | 906 460 0148 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025