parzyste numery artykułów | ADN187208 | |
Długość [mm] | 153 | |
Grubość [mm] | 80,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M25 x 1,5 | |
Rozmiar klucza | 22 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,738 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
dla numeru OE | 48570-G9501 | |
nr EAN | 5050063071610 |
parzyste numery artykułów | 42748 | |
Długość [mm] | 153 | |
Grubość [mm] | 80,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M25 x 1,5 | |
Rozmiar klucza | 22 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,7 | |
dla numeru OE | 48570-G9501 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816427476 |
parzyste numery artykułów | 42747 | |
Długość [mm] | 153 | |
Grubość [mm] | 80,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M25 x 1,5 | |
Rozmiar klucza | 22 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,7 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816427483 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M25x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 230 | |
Ciężar [kg] | 1,160 | |
nr EAN | 8435130305497 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025