Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | MM14X1.5 RHT | |
Wymiar stożka [mm] | 12 | |
Długość [mm] | 91 | |
Ograniczenia producenta | TRW | |
nr EAN | 8717109319699 |
Wymiar stożka [mm] | 12,1 | |
Wymiar gwintu | M14x1,5 A | |
nr EAN | 4014870436179 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Wymiar gwintu | M14x1,5 | |
nr EAN | 5907558560107 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 96 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
nr EAN | 5907558554045 |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 313 | |
Średnica 1 [mm] | 18 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | |
Długość opakowania [cm] | 47 | |
Szerokość opakowania [cm] | 11 | |
Wysokość opakowania [cm] | 8 | |
nr EAN | 5010874764651 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | |
Długość [mm] | 90 | |
Ciężar [kg] | 0,38 | |
nr EAN | 8435130302922 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M12x1 | |
Gwint wewnętrzny 2 [mm] | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 288 | |
Ciężar [kg] | 0,568 | |
nr EAN | 8435130308252 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M12x1 | |
Gwint wewnętrzny 2 [mm] | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 295 | |
Ciężar [kg] | 0,51 | |
nr EAN | 8435130308269 |
Długość [mm] | 96 | |
Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 | |
Wymiar gwintu | M10x1,25 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony | |
nr EAN | 3322937907182 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024