
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 11,9 |
| Długość [mm] | 128 |
| nr EAN | 8717109319347 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 11,9 |
| Długość [mm] | 128 |
| nr EAN | 8717109319354 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 288,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM14X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109324884 |

| Długość [mm] | 147 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 65 |
| nr EAN | 5012759850114 |

| Długość [mm] | 147 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 65 |
| nr EAN | 5012759850121 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10x1,25 A |
| parzyste numery artykułów | 840 0896 10 |
| nr EAN | 4014870433901 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10x1,25 A |
| parzyste numery artykułów | 840 0895 10 |
| nr EAN | 4014870430290 |

| parzyste numery artykułów | 12476 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Wymiar stożka [mm] | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,400 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816124757 |

| parzyste numery artykułów | 12475 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,400 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816124764 |

| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,350 |
| dla numeru OE | 9947714 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816127581 |

| Długość [mm] | 292 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,6 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816436416 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Drążek / rozpórka | Podpora ochronna |
| nr EAN | 8001063920375 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Drążek / rozpórka | Podpora ochronna |
| nr EAN | 8001063871806 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 130 |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| parzyste numery artykułów | 37843 01 |
| nr EAN | 5907558553499 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 130 |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| parzyste numery artykułów | 37844 01 |
| nr EAN | 5907558553505 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 108 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074503607 |

| Ciężar [kg] | 0,430 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 12 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5412096364655 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 128 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5010874758766 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 4676 |
| Długość 2 [mm] | 21,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5010874758759 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 308 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197248773 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13,5 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 106,5 |
| Długość 2 [mm] | 24,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197280711 |

| parzyste numery artykułów | 5032334 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 12x1,5 |
| nr EAN | 5703858462697 |

| parzyste numery artykułów | 5032333 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 12x1,5 |
| nr EAN | 5703858462703 |

| parzyste numery artykułów | 70 71 0037 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Wymiar stożka [mm] | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,4 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688511713 |

| parzyste numery artykułów | 70 71 0036 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,4 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688511720 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025