
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,1 |
| Długość [mm] | 171 |
| nr EAN | 8717109345896 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,1 |
| Długość [mm] | 171 |
| nr EAN | 8717109345902 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 234 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM12X1.0 RHT |
| nr EAN | 8717109339970 |

| Długość [mm] | 252 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759286807 |

| Długość [mm] | 190 |
| Szerokość [mm] | 45 |
| Wysokość [mm] | 75 |
| nr EAN | 5012759286784 |

| Długość [mm] | 190 |
| Szerokość [mm] | 45 |
| Wysokość [mm] | 75 |
| nr EAN | 5012759286791 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,0 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 237 |
| nr EAN | 4014870440114 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,4 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10x1,25 A |
| parzyste numery artykułów | 840 0972 10 |
| nr EAN | 4014870429133 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,4 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10x1,25A |
| parzyste numery artykułów | 840 0971 10 |
| nr EAN | 4014870431020 |

| Długość [mm] | 257 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 3812.E1 |
| nr EAN | 4027816199274 |

| parzyste numery artykułów | 21492 |
| Długość [mm] | 193 |
| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
| Rozmiar klucza | 21 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,38 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816214915 |

| parzyste numery artykułów | 21491 |
| Długość [mm] | 193 |
| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
| Rozmiar klucza | 21 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,38 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816214922 |

| parzyste numery artykułów | 21491 |
| Długość [mm] | 193 |
| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
| Rozmiar klucza | 21 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,38 |
| nr EAN | 5907558565126 |

| parzyste numery artykułów | 21492 |
| Długość [mm] | 193 |
| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
| Rozmiar klucza | 21 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,38 |
| nr EAN | 5907558565133 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 235 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074299180 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 235 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074195857 |

| Długość [mm] | 234 |
| Ciężar [kg] | 0,500 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5/ M12x1 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 31 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096365430 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 255 |
| Średnica 1 [mm] | 13 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197267484 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14,8 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 170 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5,5 |
| nr EAN | 4044197210848 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14,8 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 170 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197210862 |

| parzyste numery artykułów | 5031928 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858646226 |

| parzyste numery artykułów | 5031927 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858646233 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Suw [mm] | 144 |
| Długość [mm] | 235 |
| nr EAN | 5703858646240 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Rozmiar gwintu 1 | M16 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 193 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Rozmiar klucza | 21 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025