Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ kierowniczy Ford SCORPIO II (GFR, GGR) » końcówki drążków kierowniczych Ford SCORPIO II (GFR, GGR)

końcówki drążków kierowniczych do FORD SCORPIO II (GFR, GGR)

wybierz typ samochodu FORD SCORPIO II (GFR, GGR):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Długość [mm] 308
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5 RHT
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5 RHT
nr EAN 8717109325652
Długość [mm] 325
Szerokość [mm] 36
Wysokość [mm] 36
nr EAN 5012759250785
parzyste numery artykułów 10591
Długość [mm] 92
Grubość [mm] 75,0
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Długość gwintu [mm] 22
Kolor czarny
Materiał Stal
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,312
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816105909
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 14x2
nr EAN 5703858462970
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M16x1,5
Długość [mm] 309
Ciężar [kg] 0,60
nr EAN 8435130308719
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.