
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 14,4 |
| Długość [mm] | 120 |
| nr EAN | 8717109319804 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 316 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109325195 |

| Długość [mm] | 336 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759238769 |

| nr EAN | 5012759143148 |

| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 318 |
| nr EAN | 4014870427917 |

| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 318 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z manszetą układu kierowniczego |
| nr EAN | 4014870436230 |

| Wymiar stożka [mm] | 14,2 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| nr EAN | 4014870436315 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 4047437076341 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4047437416024 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Drążek / rozpórka | Podpora ochronna |
| nr EAN | 8001063804880 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 5907558560183 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16,5 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 125 |
| Długość 2 [mm] | 22 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5010874758728 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 332 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874763401 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858461973 |

| Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 318 |
| nr EAN | 5703858461980 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 315 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978128839 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 120 |
| Wymiar gwintu | FM16X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 14,4 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R |
| nr EAN | 5413978128822 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 313014 |
| nr EAN | 7316577891129 |

| Długość [mm] | 333,5 |
| Wymiar gwintu | M16 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 323010 |
| nr EAN | 7316577892294 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 3322937908837 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 3322937907311 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025