Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fso 125P 1.3 1300 (1967.10-1992.08) 64km » 4300103 kraft automotive
wybrany samochód: 
Fso 125p 1.3 1300 (1967.10-1992.08) 64km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300103 KRAFT AUTOMOTIVE

4300103 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny KRAFT AUTOMOTIVE
 

    Ocena:
numer części:

4300103

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowywewnątrz
Rozmiar gwintu 1M16X1.5
Rozmiar gwintu 2M14X1.5
Numer seryjny4300103
nr EAN5901159079631

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300103 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
AUDI      1J0422807
AUDI      1J0422807A
SKODA      1J0422807
SKODA      1J0422807A
SKODA      part of 1H0422803
SKODA      part of 1H0422804
VOLKSWAGEN      1J0422807
VOLKSWAGEN      1J0422807A
VAG      part of 1H0422803
VAG      part of 1H0422804

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 4300103 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.