
| Długość [mm] | 69 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,300 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063887112 |

| Długość [mm] | 88 |
| Szerokość [mm] | 34 |
| Wysokość [mm] | 64 |
| nr EAN | 5012759849910 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,5 |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| nr EAN | 4014870433116 |

| Długość [mm] | 306 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,489 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816423089 |

| Długość całkowita [mm] | 88 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 12 x 1,25 |
| Długość gwintu [mm] | 42 |
| Wysokość zabudowy | 66 |
| Średnica zabudowy [mm] | 13 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 12 x 1,25 |
| Strona zabudowy | z przodu |
| nr EAN | 8033001171716 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 8052553124384 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| nr EAN | 4047437025424 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| nr EAN | 5907558554083 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 |
| nr EAN | 5903766330143 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 71 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,25 |
| nr EAN | 4040074160060 |

| Ciężar [kg] | 0,300 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 12x1,25 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5412096442063 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 274 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874752658 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 71 |
| Wymiar gwintu | FM12X1,25R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| nr EAN | 5413978164646 |

| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar gwintu | M12 x 1,25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 816007 |
| nr EAN | 7316579453226 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar stożka [mm] | 15 |
| nr EAN | 3322937906567 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 72 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,25 |
| nr EAN | 5900427510944 |

| Gwint zewn. [mm] | M14 X 1.5 / M12 X 1. |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 5900427518643 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | z prawej |
| nr EAN | 5900427290440 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025