
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,4 |
| Długość [mm] | 69 |
| nr EAN | 8717109319828 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,5 |
| Długość [mm] | 72 |
| nr EAN | 8717109319842 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 251 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109325232 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 250 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109325249 |

| Długość [mm] | 73 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 13 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,30 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 5050063633870 |

| Długość [mm] | 252,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 32 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,434 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 93741074 |
| nr EAN | 5050063087437 |

| Długość przegub osiowy [mm] | 248 |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 A |
| nr EAN | 4014870426873 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,8 |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| nr EAN | 4014870432584 |

| Długość [mm] | 252 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 32 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,434 |
| dla numeru OE | 93741074 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816267966 |

| Długość [mm] | 73 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Kolor | srebrny |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,30 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816309154 |

| Długość [mm] | 249 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,45 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 93741092 |
| nr EAN | 4027816311720 |

| Numer seryjny | K4308322 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5901159299930 |

| Długość [mm] | 73 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Kolor | srebrny |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,30 |
| nr EAN | 5907558560572 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar gwintu | FM12X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
| nr EAN | 5413978165674 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar gwintu | FM12X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,25R |
| nr EAN | 5413978165681 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025