
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1.25 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,1 |
| Długość [mm] | 73 |
| nr EAN | 8717109321265 |

| parzyste numery artykułów | ADM58787 |
| Długość [mm] | 296 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Ciężar [kg] | 0,49 |
| dla numeru OE | D102-32-240A |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063122862 |

| parzyste numery artykułów | 33920 |
| Długość [mm] | 296 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Ciężar [kg] | 0,48 |
| dla numeru OE | D102-32-250A |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816339199 |

| parzyste numery artykułów | 33919 |
| Długość [mm] | 296 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Ciężar [kg] | 0,49 |
| dla numeru OE | D102-32-240A |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816339205 |

| Długość [mm] | 74 |
| Wymiar gwintu | M12 x 1,25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 814016 |
| nr EAN | 7316579451871 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025